شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

لاغری با درمان کم‌کاری تیروئید

۸۷۳ بازديد

لاغری با درمان کم‌کاری تیروئید _ غده ی تیروئید که غده ایی پروانه شکل در گلوست، در کنترل وزن نقش اساسی دارد. عملکرد تیروئید باید به صورت تعادلی باشد؛ نه پر کار و نه کم کار، در صورتی که چه پُرکار ، و چه کم کار باشد و درمان نشود، برای فرد مشکل ساز خواهد بود. زمانی که بدون هیچ دلیلی افزایش وزن پیدا می کنید، با یک آزمایش خون وضعیت تیروئید خود را چک کنید.

بیشتر افرادی که به کم‌کاری تیروئید مبتلا هستند از اضافه وزن خود رنج می‌برند و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. افرادی که دچار کم‌کاری تیروئید هستند بهتر است برای کاهش وزن، این بیماری را درمان کنند تا نتیجه لاغری نیز حاصل شود. ولی کاهش وزن به این دلیل کار آسانی نیست که سطح هورمون فعال تیروئید، پایین است و تنظیم متابولیسم بدن بر عهده ی این هورمون است. لذا استفاده از رژیم غذایی ماسب برای کم‌کاری تیروئید در کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است.  ادامه مطلب در سایت منبع....

منبع مدیریت استراتژیک بدن برای لاغری کاهش وزن چاقی

برگرفته از نوشته  لاغری با درمان کم‌کاری تیروئید

درمان کم کاری تیروئید نوزادان (و علت و علائم)

کم کاری تیروئید مادرزادی به کمبود یا کاهش هورمون تیروئید گفته می شود که از بدو تولد وجود دارد. نقص ژنتیکی یا کمبود ید مادر می تواند منجر به مشکلاتی در رشد غده تیروئید یا تولید هورمون تیروئید شود و منجر به ابتلای نوزاد به این بیماری گردد. کم کاری تیروئید مادرزادی معمولاً توسط آزمایشات غربالگری نوزادان تشخیص داده می شود. نوزادان در حالت معمول از بدو تولد، علائم و نشانه های کم کاری تیروئید را ندارند اما این بیماری نشانه هایی دارد که والدین می توانند به کمک آنها به وجود این بیماری پی ببرند.

کم کاری تیروئید مادرزادی از هر 2000 تا 4000 نوزاد تازه متولد شده، یک نوزاد را تحت تأثیر قرار می دهد و از شایع ترین عوامل تاخیر رشد در سراسر جهان محسوب می شود که به راحتی قابل درمان است. درمان صحیح و زود هنگام کم کاری تیروئید در نوزادان، امری بسیار مهم و ضروری محسوب می شود چون ممکن است به عقب ماندگی ذهنی منجر شود. اگر فرزند شما هم به این بیماری مبتلا شده است، توصیه می شود که هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نمایید.

نوزاد

علائم و نشانه های کم کاری تیروئید در نوزادان

اکثر نوزادان تازه متولد شده مبتلا به کم کاری تیروئید مادرزادی، هیچ علائم و نشانه ای از این بیماری ندارند. این به دلیل وجود مقادیری از هورمون تیروئید مادر یا باقیمانده عملکرد تیروئید است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.